۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۳۳

مظفر:

تشریح فرایند ائتلاف سه‌گانه/ استمرار ائتلاف سه گانه در دولت یازدهم

تشریح فرایند ائتلاف سه‌گانه/ استمرار ائتلاف سه گانه در دولت یازدهم

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه ضمن تشریح اهداف و برنامه های ائتلاف سه گانه برای انتخابات 90گفت: مکانیزم نوع همکاری با دیگر کاندیداها به زودی مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مظفر در نشست خبری خود که صبح امروز یکشنبه در خبرگزاری بین المللی تسنیم برگزار شد با بیان اینکه اختلاف تشکل و یاس و نا امیدی در راس برنامه های دشمن در آستانه انتخابات قرار گرفته است، گفت: ملت بزرگ ایران تجربه این فتنه انگیزی را در انتخابات سال 88 داشته است که با هوشیاری خود آن را خنثی و توطئه ها را تبدیل به افتخار کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات تجلی مشارکت مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی است، گفت: این انتخابات نیز از تیررس دشمنان در امان نبوده و در صدد ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و اختلاف افکنی برای کاهش اقتدار ملی و ناامید کردن مردم برای حضور در پای صندوق های رای هستند.

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه با اشاره به ویژگی های انتخابات 92 گفت: انتخابات سال آینده در شرایطی برگزار می شود که ما همچنان در شرایط تحریم و تهدید قرار داریم و اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از فتنه 88 است لذا نگاه دشمنان و بدخواهان بر این است که حضور مردم در این انتخابات چگونه است اما باز ما اطمینان داریم ملت ایران حماسه ای دیگر خواهد آفرید.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز باید زمینه افزایش حضور مردم در انتخابات را فراهم سازیم، تصریح کرد: ما باید حساسیت جامعه را به ضرورتی به نام ائتلاف و انسجام در مجموعه اصولگرایان با بدنه اجتماعی جامعه مطرح و در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

مظفر تشتت ، اختلاف و پراکندگی در میان نخبگان را یکی از مشکلات اصلی انتخابات دانست و گفت: این ائتلاف سه گانه یک رویکرد دارد و آن انسجام و یکپارچگی مجموعه اصولگرایان و امید و نشاط در بدنه اجتماعی برای حضوری فعال و پرشور در انتخابات است.

وی با بیان اینکه برای انتخابات های گذشته مکانیزم های مختلفی طراحی شده است، گفت: در این مکانیزم جدید انسجام و وفاق در میان نخبگان و ایجاد شور و نشاط در بدنه اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه این نشست خبری مظفر در پاسخ به این سئوال که در ائتلاف سه گانه نامزدهای نهایی بر چه مکانیزمی انتخاب خواهند شد و آیا ممکن است افراد دیگری به این ائتلاف اضافه شوند، اظهار داشت: مهمترین مسئله و دغدغه ائتلاف سه گانه طراحی مکانیزمی است که منجر به انتخاب یک فرد شایسته و مناسب شود و هم امکان اقبال عمومی را داشته باشد.

وی افزود: ما در این زمینه کمیته ای را تشکیل می دهیم به نام کمیته نظرسنجی و این کمیته تاکنون نیز جلساتی داشته است و از کف بدنه اجتماعی میزان اقبال یک کاندیدا را مورد بررسی قرار می دهد.

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه با اشاره به یکی از مهمترین فاکتورهای نظرسنجی ادامه داد: نوع نظرسنجی، محتوا و زمان آن بسیار اهمیت دارد و  این نظر سنجی در زمان ها و شرایط متفاوتی انجام خواهد شد.

مظفر همچنین در مورد اضافه شدن کاندیداهای دیگر به ائتلاف سه گانه گفت: این ائتلاف آمادگی تفاهم با همه اصولگرایان با توجه به معیارها و ویژگی های ائتلاف سه گانه دارد و این ائتلاف آمادگی دارد که زمینه های همکاری خود را ارتقا بخشد و زمینه تفاهم را بالا ببرد.

مکانیزم نوع همکاری با دیگر کاندیداها در آینده مشخص می شود

وی افزود: ما از هر نامزدی که عرصه انتخابات را پرشور کند استقبال می کنیم و زمینه را برای این تفاهم و تعامل باز می کنیم اما مکانیزم نوع همکاری و تعامل با دیگر کاندیداها را بعدا مشخص خواهیم کرد.

امکان انتخاب نامزد نهایی خارج از ائتلاف سه گانه

مظفر با اشاره به یکی از مهمترین ویژگی های ائتلاف سه گانه گفت: این ائتلاف قصد ندارد یک نامزد را تنها از میان مجموعه خود معرفی کند بلکه صلاحیت نامزدهای دیگری که در سطح جامعه وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهد و از مجموعه آنها فردی که شایسته باشد و ویژگی امکان جذب رای را داشته باشد انتخاب و همه زمینه ها را برای حمایت از آن فرد بسیج خواهد کرد.

زمان اعلام کاندیدای نهایی بستگی به شرایط جامعه دارد

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه در پاسخ به این سئوال که چه زمان کاندیدای نهایی خود را اعلام خواهید کرد، گفت: تاکنون زمان های مختلفی مطرح شده و گزینه هایی همچون پایان سال، قبل از ثبت نام یا بعد از ثبت نام مطرح شده است اما همه اینها بستگی به شرایط جامعه و محیط سیاسی دارد و با توجه به نوع شرایطی که در آن قرار خواهیم گرفت تصمیم گیری اتخاذ خواهد شد.

مظفر افزود: تهدیدهای خارجی یک بحث است و وضعیت داخلی نیز مبحثی دیگر و نامزدهایی که در آینده مطرح می شوند و یا ممکن است کاهش پیدا کنند همه این مسائل در زمان معرفی کاندیدای نهایی تاثیرگذار است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ترکیب کمیته ای که نظرسنجی ائتلاف سه گانه را انجام می دهد ، چگونه خواهد بود؟ گفت: کسانیکه نظرسنجی می کنند هیچ نسبتی با کاندیداها نخواهند داشت اما کمیته ای که نظرسنجی را مدیریت می کند ترکیب آن از نمایندگان نامزدها خواهند بود و نتیجه نظرسنجی‌هایی که بدون وابستگی و مستقل انجام می شود را بررسی خواهند کرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی در ائتلاف سه گانه برای پایبندی اعضا به نتیجه نظرسنجی وجود دارد، گفت: این ائتلاف بر مبنای سهم خواهی و باج خواهی شکل نگرفته لذا کاندیداها آمادگی عبور از منافع شخصی خود را دارند و همین موضوع بهترین ضمانت اجرایی است.

مظفر تاکید کرد: در این ائتلاف یک میثاق جدی وجود دارد و آن این است که کاندیداها بر اساس رضای خدا و بدون سهم خواهی با هم ائتلاف کردند بنابراین ضمانت اجرایی این ائتلاف بالاتر از ائتلاف های گذشته است.

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به توصیه آیت الله یزدی مبنی بر اینکه دیگر کاندیداها وزیر کاندیدای نهایی شوند، آیا چنین تصمیمی در ائتلاف سه گانه وجود دارد یا خیر، گفت: الزامی نیست اما ممکن است این اتفاق بیفتد نه بر مبنای سهم خواهی بلکه بر مبنای ویژگی و شایستگی های فردی چرا که دوباره تاکید می کنم این ائتلاف بر مبنای سهم خواهی بسته نشد است.

استمرار ائتلاف سه گانه در دولت یازدهم

وی افزود: همچنین این ائتلاف استمرار خود را برای تقویت و کارآمدی دولت آینده حفظ خواهد کرد.

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه در پاسخ به این سئوال که آیا امکان ائتلاف کمیته سه گانه با کاندیدای دولت نیز وجود دارد یا خیر، گفت: این ائتلاف آمادگی تفاهم و تعامل با همه کسانی که در مجموعه اصولگرایان تعریف می شود، دارد و هیچ گونه مرزبندی با آنان ندارد و تنها معیار پیوستن دیگر کاندیداها به ائتلاف سه گانه ملاک ها و ارزش های این ائتلاف یعنی تفاهم و همکاری خارج از سهم خواهی و باج دهی است.

تاکنون نظر سنجی توسط ائتلاف صورت نگرفته است

مظفر همچنین در پاسخ به این سوال که آقای حداد عادل در یکی از مصاحبه های اخیر خود اظهار داشته است که طبق یک نظرسنجی کاندیداهای ائتلاف سه گانه رای 60 درصد از جامعه را دارد آیا این نظرسنجی توسط ائتلاف سه گانه انجام شده است؟ تاکنون کمیته نظرسنجی ائتلاف سه گانه نظرسنجی را انجام نداده است و شاید صحبت های حداد عادل بر اساس نظرسنجی دیگری باشد که من از آن بی خبرم.

وی با بیان اینکه کاندیداهای مجموعه ائتلاف سه گانه بخشی از ظرفیت اصولگرایی هستند، گفت: هر کدام از این شخصیت ها دارای اعتبار و جایگاهی در جامعه هستند و بخشی از ظرفیت جریان اصولگرایی را نمایندگی می کنند.

مظفر افزود: برای ائتلاف 1+2 یکسری تحلیل هایی مطرح شد که همگی آنان بر اساس برداشت های ذهنی بود که مثلا دو تاشون اصلی هستند یکی شان بدلی و امثال این گونه تحلیل ها اما نام اصلی این ائتلاف، ائتلاف سه گانه است و هر کدام از این شخصیت ها که رای بالاتری در نظر سنجی بیاورند دو نفر بعدی به نفع آن یک نفر کنار خواهند رفت و این تعامل میان آقایان قالیباف، حداد عادل و ولایتی وجود دارد و هیچ تخلفی در این زمینه صورت نمی گیرد.

منصفان و وجدان عمومی جامعه هرگز از اظهارات عسگراولادی برداشت توطئه آمیز نمی کنند

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه همچنین در مورد اظهارنظرهای اخیر عسگراولادی که مورد سئوال خبرنگاری بود، گفت: آقای عسگراولادی از شخصیت های اصیل و ارزشمند انقلاب هستند و سابقه حضور 70 سال مبارزه در حکومت اسلامی را داشتند که اظهارنظرهای شخصی خودشان را در مورد فتنه 88 مطرح کردند.

وی تاکید کرد: منصفان و وجدان های عمومی جامعه هرگز از اظهارنظرهای آقای عسگراولادی برداشت توطئه آمیز نمی کنند و ایشان در اظهارات خود هرگز  فتنه را تطهیر نکرده است.

مظفر در پاسخ به این سئوال که آیا در نظر سنجی این ائتلاف سه گانه از شخصیت ها و خواص نیز نظرسنجی خواهد شد، گفت: هیچ گاه انتخابات ما از بالا به پایین نبوده و مردم به صورت آزادانه و اختیار کامل کاندیدای خود را انتخاب کرده اند و حاکمیت هیچ گونه نقشی نداشته است.

وی تاکید کرد: این ائتلاف هرگز به صورت دستورالعملی عمل نمی کند و این از شان مردم به دور است. ما ملاک ها و معیارها را به جامعه معرفی می کنیم و انتخاب با خود مردم است.

رئیس ستاد ائتلاف سه گانه افزود: اما در عین حال رایزنی هایی در بحث انتخاب ملاک ها و معیارها برای رسیدن به کاندیدای نهایی با برخی بزرگان همچون جامعتین انجام می شود و ما از نظرات آنان نیز بهره خواهیم گرفت چرا که نظر سنجی از حساسیت های ویژه ای برخوردار است و تلاش می شود از یک طیف خاص و در یک زمان خاص نباشد.

مظفر در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آقای ولایتی خبر از نظرسنجی در سه طیف مختلف مردم، خواص و افراد خاص در نظام داده بودند، گفت: این هم یک ایده ای است و ما حتما نظر بزرگان را در این زمینه جویا خواهیم شد.

انتقاد از بداخلاقی های انتخاباتی

وی  با تاکید بر اینکه باید اخلاق انتخاباتی را گسترش دهیم، گفت: متاسفانه بداخلاقی هایی امروز در ایام انتخابات صورت می گیرد و رقبایی که در گذشته رقیب بودند نباید به یکدیگر چنگ بزنند و مجموع سیاستهایی که این ائتلاف دنبال می کند بر مبنای سیاست های اخلاقی است و مبنای کار خود را بر پایه همین سیاست دنبال خواهد کرد.

مظفر یادآور شد: ما نیازی به تخریب نمی بینیم و همه را در به وجود آوردن یک انتخاباتی با نشاط توصیه می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ یک از کاندیداهای ائتلاف سه گانه به نفع دیگری کنار نرفته اند و قراری برای خدشه وارد کردن به این ائتلاف در میان آنان نیست و هر سه بر پیمان خود پایبندند.

وی در جواب این سوال افزود: ما باید مراحلی را برای رسیدن به گزینه نهایی طی کنیم اولا باید شورای هماهنگی ستاد را تشکیل دهیم که در مراحل شکل گیری است و در این شورای هماهنگی نیز نمایندگانی از کاندیداها حضور دارند که مدیریت ستاد را در سطح کلان و استان ها دنبال می کنند و کمیته های رسانه و نظرسنجی را بعد از تشکیل ستادهای اصلی تشکیل می دهیم.
 
مظفر همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا کمیته سه گانه در نظرسنجی های خود به کارآمدی و سابقه اجرایی کاندیداها که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست توجه خواهد کرد، گفت: تصمیمی که در این ائتلاف صورت می گیرد جدای از وجدان عمومی جامعه نیست.
 
رئیس ستاد ائتلاف سه گانه خاطر نشان کرد: در کنار نظرسنجی های عمومی شایستگی ها و معیارهای صلاحیتی را مورد توجه قرار می دهیم و ائتلاف سه گانه بر ویژگی کاندیداهایی که موجب اقتدار و کارآمدی مدیر اجرایی شوند، تاکید دارد.
 
کد خبر 1801462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha